Pentru mineriade plătesc doar minerii

Posted on Februarie 21, 2008. Filed under: justitie, media, miner, politica | Etichete:, , , |

Vasile Lupu: Nu ştiţi ce a spus fostul preşedinte Constantinescu? „Axa teroristă Moscova-Belgrad-Bucureşti a fost anihilată! Teroriştii sunt după gratii!” Deci, eu sunt unul dintre cei cu Axa. Când am văzut că nu aveam apărare, pentru că nu s-a luat în cosiderare nici o probă din cele propuse de noi, am avut 99% certitudinea că voi fi arestat. Dar am zis să-mi păstrez şi eu acel 0,1%, factorul uman. Însă nu i-a interesat nici de ce au plecat minerii din Valea Jiului, nici de ce s-a declanşat protestul, nici dacă au fost respectate prevederile legii. Nimeni nu şi-a pus întrebarea de ce tocmai individul ăsta este arestat, în condiţiile în care au mai fost 70 de lideri sindicali care au participat la mişcările din 1999. Ştiţi ce mi-au spus unii dintre procurorii care se călcau în picioare când instrumentau dosarul? Că am deranjat clasa politică din Valea Jiului pentru că am schimbat directori! Mi-au spus: „Eu am fost adus pe banii statului ca să te scot vinovat!”. Vă mai spun un citat al unui om de la putere: „Aşa trebuia să fie!”.

Romeo Beja (fugit după condamnare şi dat în urmărire internaţională) doar a semnat şi a scris: „Nu particip la mascarada politică şi juridică!”. Şi a plecat omul. Probabil că a ştiut mai multe… nu ştiu.

Interviu luat de Jurnalul Naţional fostului lider sindical al minerilor de la fosta exploatare miniera Valea de Brazi astazi închisă şi părăsită.

Make a Comment

Lasă un răspuns

17 răspunsuri to “Pentru mineriade plătesc doar minerii”

RSS Feed for Radupress’s Weblog Comments RSS Feed

Pai nu am stiut de acest blog Radule, la subiect, crezi ca iliescu va fi judecat ?

Nu, in nici un caz dar imi pare rau de bietii oameni care au fost manipulati de unii oameni politici si dupa ce au fost folositi, au fost aruncati la gunoi.
Pe Vasile l-am cunoscut era lacatus la mina Valea de Brazi, a ajuns apoi lider sindical.

Problema mineriadelor ramane inca nesolutionata. Daca ar fi sa ma ghidez dupa logica politica, as spune ca in nici un fel Ion Iliescu nu avea interes sa faca vreo mineriada, pentru ca el era sef de stat ales cu o majoritate foarte larga. Si nici Constantinescu. Numai forte obscure, opuse stabilitatii si democratiei din Romania, puteau sa se foloseasca de unii demnitari ai momentului respectiv. In toate mineriadele, trebuie cautat in primul rand ministrul transporturilor, care era in masura sa fie primul informat in legatura cu astfel de miscari. Apoi sefii CFR, si asa mai departe. Liderii minerilor au picat in capcana dupa ce s-au lasat manipulati prosteste!

Radu, iesi Nastase, zi ceva. Ca eu nu mai sunt blog politici. 😀

Mi-a scapat un „i”. Hmm

de ce continua presa sa sape in subiectul mineriadelor atat de adanc? s-a hotarat in instanta ca iliescu nu e vinovat, cozma si-a ispasit pedeapsa…

Poate pentru ca mai exista o problema sociala in Valea Jiului care trebuie rezolvata.

da, dar problema sociala nu tine de mineriade, ci de exploatatiile miniere

Toate revoltele din istorie au cauze sociale.
Nemultumirile scot oamenii in strada.

da, aici m-ai convins.

Maria, ai dreptate, minerii nu se puteau deplasa la Bucuresti cu trenurile pe CFR fara sa fie adusi, cazati si apoi dirijati chear de cei interesati.
Principala parghie care s-a folosit in activarea mineriadelor a fost una singura, perspectiva pierderii locurilor de munca si aceasta a fost folosita in toate mineriadele

Radule, nu stiu ce sa zic, dar cine era seful statului pe atunci era responsabil, dar cum se face ca iliescu i-a multumit ? tu in casa ta esti responsabil nu eu . nu-i asa ?

Nu Ovidiu , nu sunt de acord cu punctul asta de vedere. In Romania nu a fost o dictatura personala a lui Ion Iliescu ca sa fie personal raspunzator de tot si de toate.
Exista un guvern condus de Petre Roman, un minister al transporturilor condus de Traian Basescu, un minister de interne condus de Doru Viorel Ursu, etc
Responsabilitatea este a guvernelor care au condus Romania si mai putin a presedintelui .
Cum crezi tu ca ar fi reusit o astfel de actiune numita azi mineriada daca nu ar fi fost pregatita, sustinuta, condusa in cele mai mici detalii.
Doar cand ” baietii destepti ” si-au dat seama ce mecanism au declansat si care sunt repercursiunile din partea lumii civilizate s-au gandit sa gaseasca tapii ispasitori.
Acarul Paun a fost descoperit in Valea Jiului.

Eu zic ca a fost ceva de semi-dictatura nu ca ceausescu

Problema responsabilitatilor e mult mai complexa, ceeace trebuie aceptat si rezolvat in urmatoarea perioada este situatia socio-evonomica din Valea Jiului care nu s-a imbunatatit pentru a prevenii noi actiuni de acest gen.
Manipulatorii nu vor inceta sa actioneze pe un teren care le este favorabil.

Normal sunt mai multi inculpati, chiar si Traian Basescu

Cu adevarat inculpati sunt doar minerii.
Eu nu vreau sa ii scuz dar ei deja au platit pentru faptele lor, unii cu inchisoarea, altii cu locurile de munca, iar in prezent cu exilul in cautarea painii de toate zilele pe tot cuprinsul europei.


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

